Misja i wizja
Misja
Nasza Poradnia obejmuje swoim działaniem powiat łódzki i powiaty wskazane przez władze oświatowe.
Jesteśmy zespołem specjalistów i doradców oferujących wszechstronną, interdyscyplinarną pomoc. Popularyzujemy wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i socjologiczną przyczyniającą się do kształtowania środowiska bardziej sprzyjającego realizacji potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nasze działania adresujemy szczególnie do dzieci i młodzieży z deficytami w stanie zdrowia, niepełnosprawnej, do rodziców, nauczycieli, pedagogów, wychowawców, innych specjalistów. Działamy tak, aby znaleźć optymalne rozwiązanie problemu naszego podopiecznego i współpracujemy w sposób partnerski z rodzicami, placówkami oświatowymi, instytucjami, stowarzyszeniami i innymi specjalistami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży.
W naszej pracy kierujemy się zasadami humanizmu:
- dobrem dziecka i poszanowania jego praw,
- poszanowaniem praw i kompetencji rodziców,
- akceptacją klienta, wyrażająca się zrozumieniem i nawiązaniem bezpiecznego i profesjonalnego kontaktu.
Nasz główny cel – pomoc dziecku i jego rodzinie – osiągamy, podejmując działania profilaktyczne, diagnostyczne, doradcze i terapeutyczne.
Odpowiadając na potrzeby dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pomagamy zmniejszyć stopień dysfunkcjonalności poprzez:
- wspieranie rozwoju z wykorzystaniem potencjału i mocnych stron dziecka,
- pomoc w wyborze optymalnej ścieżki edukacyjnej w kontekście przyszłej kariery życiowej.
Zmierzamy do podnoszenia poziomu funkcjonowania jednostki w jej najbliższym środowisku i w społeczeństwie.
Wizja
Głównym kierunkiem naszego działania jest dążenie do kompleksowej, holistycznej diagnozy funkcjonalnej.
Dążymy do stworzenia takiej bazy materialnej i kadrowej, która umożliwi realizację celów na jak najwyższym poziomie. W swojej pracy odpowiadamy na bieżące i zmieniające się potrzeby środowiska.
Rozszerzamy ofertę o działania podnoszące prospołeczną aktywność dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, począwszy od wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, aż do momentu ukończenia edukacji.